Söndag

2 kommentarer

Idag har det varit en kylig dag...
-14 grader på morgonen, men sedan så har tempen bara jobbat sig neråt hela dagen, så i skrivandes stund är den nere på -20 grader, så i natt lär det bli ordentligt kallt..
Men innan det blev alldeles för kallt så hann jag iaf ut med hästarna. Först ut blev Dessi (La Dejavu) hon fick jobba en stund i longerlinan på plan, hon jobbade på och skötte sig så bra så! verkade tycka att det var riktigt skönt och roligt att få röra på sig och jobba. Sedan tog jag ut Neffi (Nefretiti) på en tur i skogen, även Indra (Indra Art) fick följa med, som handhäst, men hon fick även springa lös en hel del, vilket hon älskar! Kom på att jag skulle trampa upp en av ridstigarna som inte blivit riden något sedan snön kom, det gäller att hålla stigarna öppna om man ska ta sig fram på dem hela vintern. Det var rejält med snö vill jag lova, Neffi verkade njuta i fulla drag av skogsturen och det gjorde även jag, hundarna var också med, tur att dom har långa ben! Kan lova att dom varit trötta och nöjda nu på em =)
Måste erkänna att det var i kallaste laget att rida, men jag var ordentligt påpälsad, men näsan och händerna blev riktigt kalla innan vi nådde hem, djuren däremot (både hästarna och hundarna) var varma efter att ha jobba sig fram i all snö!

Tog en bild på busiga Indra i skogen:



Hundarna tycker om att mysa i hö när de är med ute i stallet
(vilket dom är alla dagar):


 

 
1 Bettan:

skriven

Söt bild på vovvarna :)

här kommer en länk till tjejen jag pratade om förut idag iaf: http://mammabeckas.blogg.se/

2 Anonym:

skriven

Min matte hade totalt glömt bort att det var träning hos er i torsdags, men inte jag! Jag väntade och väntade, men ingen kom och hämtade mej... Men om du påminner min matte så kanske vi kan komma nu på torsdag? :)