December mys i kylan

En kommentar
Idag har det åter igen varit kallt, blev ju en mellandag igår med mildare väder och snöfall, men idag var kylan tillbaka.
Så idag har jag och Isac varit innomhus och myst mest hela dagen, TVn har stått på och vi har lekt och bara varit. Passade på att mocka och fixa stallet då Isac sov lunch, hann även med lite glögg och planering inför eftermiddagens lektion, medans Isac fortfarande sov, han sover oftast en gång mitt över dagen nu och då kan han sova mellan 2 och 3 timmar, så då hinner man oftast med att stöka undan lite sysslor.
På lektionen (som fick bli teori, då det var lite för kallt för att rida) tog jag upp vikten av ett bra ledarskap samt tog upp lite om olika övningar för att få en häst som lyssnar och är lyhörd på sin ryttare, sedan tittade vi på några bitar ur Peter Ljungbergs film om att träna sin häst för reining.
Sedan blev det även en lugn kväll, vi var ut på ett litet ärende, men för övrigt har vi sysselsatt oss inne i stugvärmen =)
Nu har Isac somnat för natten, hästarna är inne och fått sin kvällsmat och även hundarna har ätit och är mätta och nöjda, så nu har jag en stund för mig själv med lite data och serier på TVn. PA jobbar sent, så han kommer nog inte hem förän om några timmar, han har lite extra arbete att göra nu, så sedan slutet av förra veckan har jag och Isac knappt sett till honom, men men, nu är det nog snart färdigt, bara någon dag till, sedan så är det förhoppningsvis tillbaka som vanligt igen. Har ett par härliga bilder på lill killen där han provar lite glitter och tomteluva som jag tänkte bjuda er på, annars så var det nog allt för ikväll

  

Kram på er
/T