Jul, jul, strålande jul..

En kommentar
Så var då självaste julehelgen till enda..
Här har varit en lugn och sjön jul med mycket mys med familjen.
På julaftonsmorgonen vaknade tyvärr Isac med 38,5 graders feber, stackarn.. på hans allra första julafton och allt!
Men han var hyffsat pigg iaf.
Förutom att vi var till mina svärföräldrar en sväng mitt på dan och drack lite julkaffe och bytte julklappar, så var vi hemma resten av julafton, Pappa och syster Ida kom hit på em och åt julmiddag med oss, dom sov över här och vi hadde en lugn och skön kväll tillsammans, Tomte besök fick vi oxå, Isac var lite brydd för tomten, tittade väldans på honom och ville inte ta emot julklappen, så den fick jag ta och ge till honom, då gick det bra =)

På juldagen var Isac feberfri!,  Ida och pappa var kvar på förmiddagen, när de åkt så gick vi ut, jag Isac och hundarna tog en promenad och PA fixade släden så att den skulle vara OK till annandagens åktur. På em var vi ner till mamma och Tommy och åt och bytte lite julklappar med dem, sedan blev det en lugn hemmakväll.

På Annandagen så hadde jag då en slädtur innbokad på fm och PA jobbade, så Isacs farmor och farfar kom hit och tog hand om Isac en stund medans jag tog hand om gästerna, det blev en tur i släden bakom Tösa med bjällerklang i skogen, sedan var det glögg och pepparkakor och barnen fick prova rida lite på Tösa. Efteråt var mamma, Tomma, Julia och Emilia hit och hämtade mjölken som jag glömt ta med till dem då vi var ner dagen före, så Isac, Julia och Emilia lekte en stund och det blev förstås lite julfika oxå. Så på em/kvällen var vi till svärföräldrarna på middag, där var även PAs bror med fam.

Så vill jag tacka för alla fina julklappar som både Isac, jag och PA fått, och för trevligt sällskap och god mat, TUSEN TACK!! =) Det har verkligen varot en härlig jul!
och än så är det ju inte riktigt slut, för julen vara ju ända till påska, eller??! ;-)

Nu ska jag vi åka och hälsa på min mormor och morfar i Hårdgårdsbodarna

Julekramar till er alla
/T



    
 
1 Linda:

skriven

God fortsättning! Trevligt att se att även du bloggar, kul att hålla lite koll på dig, det är som sagt alldeles för sällan man ses. Ha det bra! Kram Linda