Kalla Novemberdagar

3 kommentarer

Minusgrader, soligt och fint!
MEN fortfarande ingen snö..

Sitter och funderar på julanonsen till RR tidningens julnummer, trodde att jag skulle hinna ta några fina snöiga vinterbilder på hundarna till den, men nu måste den snart vara inlämnad, så det blir nog till att försöka rota fram några gammla kort istället om jag ska hinna.

Hästarnas träning går på sparlåga, det är stenhårt både i skogen och på ridplan, så det blir mest lugna skritt turer nu.
Indras inkörning går framåt, har nu tömmkört henne med skaklarna och hon verkar tycka att det är helt OK.
Skulle behöva köpa ett nytt träns till Tösa, det hon har sitter inte så bra, har tittat på några fina färgglada träns som jag gillar, så vi får se, det kanske blir ett fint rött träns så här inför julen, eller nått..

Isac och jag var idag ut på vår dagliga promenad med hundarna, måste säga att det är härligt väder ute nu med termometern på minusgrader och solen som skiner, och trotts bristen på snö, så är landskapet vitt av frost och rätt vackert iaf.
Igår så såg jag att grannen vågat sig ut på sjön med skridskorna, något jag är alldeles för feg för, har som prinsip att alldrig ge mig ut på isen före jul, hellre att jag väntar lite extra, har stor respekt för isen..

Nä nu får det vara nog för ikväll
Kram T

 
1 Linda:

skriven

Jaa, visst är det vackert ute nu! Man kan vara ute hur länge som helst och göra ingenting känns det som. Kanske är det med vetskapen om att den underbara solen snart tänker gå och gömma sej ett tag...? Runt 11-12 i morgon blir bra det! Hör av dej så jag vet! ;) Kram

2 Bettan:

skriven

Nu snöar det för fullt :)

3 Bettan:

skriven

Jaa de är otroligt härligt :) Kramsnö dessutom :)

Synd att de skulle komma regn idag.. :/