Minusgrader och Bullbak

2 kommentarer
Nu är vintern påväg..
Det börjar bli riktigt hårt i backen nu, inget vidare underlag att träna hästar på! så nu hopas jag att det inte dröjer så länge innan snön kommer..
Ikväll när jag var ut å gav kvälls hö, så spelade det så fint nere vid sjön, isen som lagt sig intill stranden de senaste dagarna hadde gått sönder av vågorna i den lätta vinden och isbitarna spelade som klockor, riktigt mysigt och vackert faktiskt.
Så har jag tagit mig i kragen och bakat kanelbullar idag, fick ett ryck på eftermiddagen, så nu har jag halva frysen med bullar, 80 stycken blev det, nybakade bullar och mjölk, mums!
Måste ju fresta med en bild på bakverken

 
1 Grannen.:

skriven

Härligt med bullbak :) då vet jag vart jag ska gå o fika nånstans ;P

2 Linda:

skriven

Det är alltså nu man ska passa på att komma och hälsa på då... :P