Duktiga Indra

2 kommentarer
Idag har vädret varit mildare och då PA har varit hemma så har jag passat på att tillbringa en hel del tid med djuren.
Hundarna fick följa med ut på en ridtur på fm, vilket dom njöt för fullt av efter att mest ha legat inne de senaste dagarna pga kylan, dom lekte och sprang av sej all överskottsenergi och hadde bara så kul!

Så har vår söta prinssessa Indra dragit vagnen för första gången idag! hon är så duktig lill tjejen! =)

På em var vi bjudna till svärföräldrarna på trettondagsmiddag ( Jojje jobbade, så det var Lillemor, vi och HÅ med fam.) Då det var så skönt väder ute så tog jag med mig Skorpan och gick dit, det blev en härlig promenad och då PA och Isac åkte bil så behövde jag ju inte gå hem. Middagen var kanon god och Isac tyckte det var himmlans gott med chokladpuddingen som vi fick till efterätt.

Kom att tänka på en sak idag då jag pysslade med hästarna, Indra är ju vår lilla prinsessa, lite fin i kanten men ändå full i bus, så, vad är då de andra hästarna, jo jag kom på att Neffi är vår okrönta drottning, med sin värdighet och moderlighet, Dessi hon är stallets diva med allt vad det innebär, hon vill ha allt på sitt sätt och vill styra och ställa och alla ska dansa efter hennes pipa..
Så har vi Tösa, hon är svårast att sätta en "tittel" på, men gör ett försök, bortbyting eller trollunge kanske, skiljer sig från de andra, lite klumpig och burdus men med ett stort hjärta..
Ja, det var lite smått om hästarnas personligheter det bara..

Tja det var nog allt för nu..
Kram T
 
1 Bettan:

skriven

Haha bortbyting den va bra :) Hittade iaf igen en av arabhingstarna som är till salu :) http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=216980&inriktning=&typ=1 sen har dom ju en hemsida också: http://www.nasbyholm.com/home.htm Tänkte de kanske kunde va kul o kolla in. http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=216407&inriktning=&typ=1 <-- en annan hingst, lite intressant färg. http://www.arabhastar.se/frame.htm hans hemsida.

Enjoy.

2 Bettan:

skriven

Haha jaa dom va toksnygga, jaa jag trodde de jag med, va inte helt säker om de va så. Ja, hon bara växer o växer ju, jag tänkte på de jag med när jag såg kortet, annars tycker man ju att hon är lillflickan haha :)