Bira på utställning i Sundsvall

En kommentar
Ja igår var vi då (jag och Bira) till Sundsvall på utställning.
Dagen började inte som jag ville, påväg till Sundsvall fick jag nämligen punka på bilen :P som tur var hadde jag gott om tid, då planen var att hinna ner och se Morris (TA Baron) i ringen innan det var vår tur, så blev det nu inte, istället blev det däckbyte efter vägen..
Med nytt däck av mini mini modell på, så tar vi oss sakta men säkert fram, Morris hade bara fått en tvåa i kv, vilket många fina hundar fått, så jag hade inte allt för stora förhoppningar när jag och Bira gick in i ringen, men med en peppad Bira som tyckte det var super skoj att springa i ringen och stå fint, så fick vi 1a i kv blev 2a i kk och ck!! =)) blev dock oplacerade i bästa tik klass, men är super nöjd iaf!!!

Nu blir det vinteruppehåll för oss i utställnings sammanhang, men i övrigt tränar vi vidare, i eftermiddag fortsätter tävlingslydnadskursen och vi närmar oss med stormsteg tävlingsdebuten :S
ikväll får vi de två sissta momenten att träna in, sedan är det bara att öva och öva!!

på återseende!
/T
 
1 Linda:

skriven

Grattis till det fina resultatet! :)