Nu ska Bira och jag börja på kurs!

En kommentar
Nu är jag å Bira anmälda till en kurs i tävlingslydnad på ragunda brukshundklubb.
Detta är något nytt för mej som jag haft tankar på att testa en längre tid, så det skall bli spännande! =)
Kursen börjar den 26 sept, så jag får återkomma med info om hur det går för oss!

/T
 
1 Jill:

skriven

Lycka till!

Detta med tävlingslydnad är INTE knäppa Assars grej!

Han är ganska så svår och motivera så att träningspassen måste vara mycket korta. Han sätter sig och vänder bort huvudet och BLUNDAR när han tycker att han fått nog... Han är en liten lustig filur. Men en oerhört snäll och bra hanhund. Lugn och stabil. Tyvärr har det inte blivit något spårat, fy skämmes på mig... Inte någon utställning blir det heller så han blir skamsen när okänt folk ska klämma på han. Det är nått jag inte lyckas träna bort och då blir han som en stor ful vinthund.. inte mycket att visa. Ska ställa min aussie i Sundsvall.



Kram Jill och hundarna