Det blev en tur till ridhuset

Kommentera
Igår lastade jag Mirre och följde med Nina till ridhuset i Ammer, var länge sedan jag var iväg med honom nu och även länge sedan jag och Nina var ute med hästarna tillsammans, det var verkligen superkoj!!
På lördagarna är det hoppning som gäller i ridhuet, så nu har jag hoppat med Mirre för första gången, men förhoppningsvis inte sissta :) Tog det rätt så lugnt då både jag och Mirre behövde det, jag har varit förkyld i veckan och är inte helt ok än, å Mirre har ju nyss satts igång efter vila, men några skutt blev det iaf.
Däremot så verkar inte Mire så förtjust när han får en "vanlig" sadel på ryggen.. Det blir alltid bocksprång i galoppen då, men ALLDRIG med westernsadel på?? Fick igår prova Sofias sadel på honom, men samma sak då, så det verkar inte bero på min sadel.. Måste försöka lösa detta, då det är svårt att hoppa med en westernsadel :P

/T