Tankar kring hundmat

En kommentar
Är det bara jag som måste ge mina hundar mer mat än rekomendationerna på säckarna?
Tex. så står det på säcken (Eukanuba performance) att en hund av viggos storlek skall äta 540g men i verklighetem ger jag 700-750g (och då är 540g tänkt för högaktiva hundar!)

Vad ger ni och hur mycket, dela gärna med er om tankar kring olika foder, mängd och kvalite mm.. hur tänker du i ditt val av hundmat? vad är viktigt och vad har du för erfarenheter?

Jag skulle villja ge ett svenskt foder av bra kvalite och då nu Aúni äter Standard (från uppfödaren) så tänkte jag passa på att testa det. Varför vill jag då ge ett svenskt foder? jo först med tanke på transporterna, varför frakta hundmat långväga om det inte behövs? och så vill jag gärna gynna ett svensktillverkat foder om det i övrigt är bra, vilket jag tycker att Standard verkar vara.

Jag ger även Klass till mina hundar, vilket jag är nöjd med (där stämmer det även bättre på rek. mängd)
Är dock lite söligare att ge, men det kan jag leva med :)

/T

 
1 Bettan:

skriven

Jaadu, märket har jag då ingen aning om längre :P haha. Hon surra så mkt om sadlar att jag vart yr i bollen, men den kallas för Roger för de hette han som skrev på garantikvittot till den ;) Ska kolla upp de där, de va ingen Simco iaf, så mkt kommer jag ihåg :P

Och de där med foder är en djungel, vi använder karieer till våra grabbar iaf. :)