Kurs och sadelinprovning

Kommentera
 
Idag har jag haft Sonja här för sadelinprovning på Mirre, vilket gick bra, min weaversadel passar perfekt på honom och min Billy Cook har hon tagit med sig för att fixa, den är sned (som jag redan viste) och för lång, men som tur är går det att fixa! sedan kommer även den att passa till honom =)
Sedan konstaterade hon samma som doktorn konstaterat tidigar idag, att jag bör gå till en kiropraktor och få höften fixad, synd att jag han gå till doktorn innan Sonja kom, annars har jag sparat 150:- då jag fick samma diagnos av henne bara av att hon kollade sadeln ;)
Så, nu när jag inte behöver någon ny westernsadel så är det ju bara en distans sadel som saknas, å det lutar åt att det kan bli en podium =)
 
I helgen som var så var jag och Aùni på delkurs tre på Nordiska hund i vår spec sök utb.
Vi fick nu börja söka på de ämnen som de är tänkt att hundarna skall söka på (alltså narkotika för vår del)
Vi tränade på platform, golvbana och så även rumssök. Vi gick även hårda spår innomhus.
Det var som alltid en rolig och givande helg och Aùni jobbar bra, märktes att det var ett nytt ämne (tidigare har vi ju sökt på te) men det snappade hon snabt upp, dock blev hon fortare trött nu, men det är ju inte så konstigt då hon får fundera lite mer =)
 
Å så har ju Aùnis DNA prov för prcd-PRA kommit och det är: NORMAL/CLEAR. =)
 
 
/T