Provoserande med ridsport

Kommentera
Ridsporten har ju som alla vet fått mycket uppmärksamhet efter Rolf-Görans Jerringpris, men det blev ju långt ifrån bara possitiva reaktioner, de negativa kommentarerna har nu fått liv igen i samband med OS, har bla läst en del insändare i kvällstidningarna där man ifrågasätter ridsporten som sport, personer som inte är insatta i sporten tycker sig ha rätt att såga hela ridsporten utan att veta vad det är, så jag undrar VAD ÄR DET SOM ÄR SÅ PROVOSERANDE MED RIDSPORT!!!! För min del finns det en hel del sporter som jag inte förstår mej på, tex boxning och brottning, jag har alldrig provat på det, jag kan inget om det och kan inte säga att jag är intresserad av att lära mej eller titta, men jag acepterar att dom finns och att andra tycker att det är roligt och trevlig underhållning. Hörde en kommentar på radion (radio Jämtland sportklubb) i samband med Jerringpriset, att ridsport inte var en sport pga att man inte blev svettig när man rider, för det första måste jag ju säga att då gör jag nått galet, för jag blir då svettig när jag rider! sedan finns det nog fler sporter isf där man kan ifrågasätta antalet svettdroppar, skytte tex är kanske inte det svettigaste man kan syssla med, men inte dissar jag det som sport! Folk har rätt till sina åsikter, men jag undrar fortfarande, VAD ÄR DET SOM ÄR SÅ PROVOSERANDE MED RIDSPORT!?
 
Mvh Tina