Ridhuset

Kommentera
I helgen har jag varit ett par vändor till ridhuset å tränat häst.
I fredags drog jag och Bettan iväg med Shariif Amiir och Exciting Art, jag red Mirre och Bettan NH tränade med Exciting. Blev riktigt imponerad av Lill killen som traskade på transporten som en gammal van resenär, trotts att han bara åkt en gång tidigare, skötte sig även kanon i ridhuset trotts ny miljö och så var det första gången någon annan än jag stökade med honom =) Mirre gick också bra, bådar gott inför tävlingssäsongen.
 
Idag var det Icaros Art som fick åka på äventyr med pappa Shariif Amiir. Löshoppning stod på schemat.
Första gången för både far och son, Icaros fick mest springa runt lite och ta ett par små skutt, men han verkade gilla det. Mirre fick ta några riktiga språng, verkade också tycka det va kul, tänkte det kunde vara en bra start då jag tänkt börja hoppa honom lite smått.
Icaros var dock inte impad av att gå på rampen till transporten! fick jävlas en hel del både när vi skulle dit och hem, tur det finns trevligt folk som hjälper en! Han har också bara åkt en gång tidigare, men han var besvärligare idag än sist :P så nu blir det till att träna här hemma tills vi ska iväg nästa gång! Ville inte gå ut på rampen häller, men väl inne står han lugnt och fint, tänk att det kan vara så "farligt" att kliva på en ramp.