Glada nyheter!

Kommentera
Idag fick vi det glada beskedet att Sally Valentine och QA Kiia är fortsatt dräktiga med fina Neiron och Indra Max är konstaterad dräktig med Clip! Nu håller vi tummarna att allt går vägen så att vi till Sommaren får fira tio års jubileum tillsammans med härliga fölungar! :D
Annars så rullar det på, alla hästarna har nu fått skor då det är isgata ute, inte roligt när det blir som Bambi på hal is.. Jag är mitt i en travkurs på Östersunds travskola, man måste ju se till att lära sig nu när man skaffat travhäst, så man har koll på vad man håller på med ;) Riktigt roligt är det iaf och då jag är ensam i denna grupp för vuxna, så får jag det anpassat helt efter mina egna behov! Vi har bytt kraftfoder, har haft svårt att hitta nått som är bra för hästarna och då först och främst för Misha, samt att det måste vara ekonomiskt försvarbart också. Har nu provat Saracen och efter att redan efter en säck märka stor skillnad så är jag nu optimistisk, vi har nu haft fodret i några månader och kommer att fortsätta ett tag till för att kunna utvärdera det ordentligt, men känner mig som sagt optimistisk såhär långt!
Jag har för närvarande en häst här för inridning, det är en Drumhorse (Tinker/Shire korsning) en stor och reslig kille som är mycket trevlig att jobba med, han åker dock snart hem och sedan blir det uppehåll ett tag innan jag har möjlighet att ta emot någon fler, detta då jag tränar hästarna utomhus och under denna tid på året (dec-jan) är det oftast inget roligt väder/underlag, är det inte isigt och hårt så är risken stor att det är 20-30 minus.. Men har du funderingar på att lämna din häst till mig, så hör gärna av dig, så gör vi en planering! Inackorderingar som ej skall tränas är dock välkomna året runt =)
Vad gäller mina hästar så har Misha lite välförkänt vila just nu, Lily har börjat sättas igång lite försiktigt efter allt strul med rasp under hösten, så nu hoppas jag det skall gå åt rätt håll! Donna går 2-3 dagar i veckan och då varvar jag körning med att hon går med som handhäst. Icaros tränar på 3dgr/veckan och han får varierad träning mellan, ridning i skogen, pass på plan och körning, vilket han verkar trivas med.
Mellan alla göranden så försöker vi också hinna med att njuta så mycket som möjligt av adventstiden som är! Hoppas ni har det lika mysigt där ute i stugorna! Kram till er alla! <3