Vårt 2016

Kommentera
Så börjar det bli dags att summera 2016, här kommer en liten återblick av vad vi haft för oss =) 2016 drog igång med vinterträning för hästarna, nu skall det trimmas inför tävlingssäsongen! För Mishas del flöt det på, men med Kiia gick det sämre.. Strulet från 2015s tävlingssäsong förföljde oss och efter mycket om å män så konstaterades att hon har stora skador i musklerna i bakpartiet, enligt veterinärerna så tyder allt på att hon gått omkull rejält i hagen (troligtvis som unghäst) och skadat sina muskler rejält, denna typ av skador är inte ovanligt att de drar på sig under de första 2 levnadsåren, även om Kiias var lite värre än medel då. Det jobbiga är att de inte brukar märkas förrn de börjar jobbas ordentligt, som med Kiia. Det slutade med att hon blev triangelmärkt och betäkt, så om allt går som det ska så blir det föl till våren/sommaren!
Misha och jag på clinic
Kiia. F-kullen föddes, Dárjá fick fyra fina valpar! Hon parades i januari och valparna föddes då i mars, så våren bestod av en hel del valpmys! <3
Icaros visades på hingspremieringen på Wången. Tyvärr mitt i en växtperiod, så det blev väll inte riktigt det resultat vi hoppats på, men han fick iaf en hel del erfarenheter med sig, både från träningen och visningen.
Årets första tävling blev en CR på Wången i mars, Misha fick gå den för att få sig en uppstart inför årets tävlingar, roligt att vara igång igen! Det blev allt som allt 5 tävlingar detta år för mig och Misha, Dagsmejan (Wången) cr 40km, Härjedalsritten 80km, Wångenritten 80km, Rimboritten 80km och sist men inte minst Torsåkersritten 80 km. Tyvärr ställde en sträckning i bogen till det för oss i Rimbo, så där blev det stopp efter 30km, men övriga tävlingar godkända och hon kändes riktigt fin! Extra roligt att hon var tillbaka och kändes så fin i Torsåker efter sträckningen! Annars var nog Wångenritten årets höjdpunkt! Där gjorde hon det riktigt bra på en tuff bana!
Några hundutställningar han vi med också iår, tre stycken närmare bestämt, inga resultat att skryta om dock (VG på alla tre för Dárjá) men roligt hade vi =)
Dárjá har även genomfört BPH
Två hästar har vi köpt detta år, arabstoet Lily Cross och vbl travaren Whitsun Madonna! Lily hoppas jag mycket på som blivande distanshäst, medan Donna öppnar portarna för något helt nytt för mig, när det nu bli dags för att ta steget in i trav världen! Donna är ju bara 1 år, så nu i höst har inkörning stått på schemat, vilket har gått bra. Själv har jag gått kurs på travet för att lära mig mer om denna sport! Roligt med nya utmaningar!
Lily Cross.
* Whitsun Madonna, som jag och PA äger tillsammans med min far och hans fru. Jag har också varit till Bro-Park under hösten och gått steg 1 kurs, tanken är att jag skall bli amatörtränare, å detta är ju iaf ett första steg på vägen! =)
Sedan har jag haft ett härligt gäng med tränings och inackorderingshästar under året och vill passa på att tacka deras ägare för förtroendet att få ta hand om och jobba med era fina hästar!
Jag har även fått den stora äran att leasa ett kanonfint arabsto (Sally Valentine, e: Top Flyte) dräktig med Neiron, av Hillside Farm. Så vi har nu två fina ston dräktiga med Neiron inför 2017. Även vårt fina Gotlandsruss Indra Max är dräktig, med russhingsten Clip.
Sally
Kiia & Neiron
Indra & Clip. Icaros Art, vår fina unghäst, har under sommaren och hösten blivit både inkörd, inriden och kastrerad. Han är en riktig toppenkille som vi nu söker efter ett nytt bra hem till!
Jag tror att jag i stora drag fått med det mesta av vårt 2016, nu ser vi fram emot vad 2017 har att erbjuda! Vi firar 10 års jubileum under året och planeringen för året är i full gång, som ni kanske förstår! Det är ju så mycket spännande man vill hinna med! ;) Så följ mig och djuren här, på fb eller varför inte komma förbi på ett besök och en kopp kaffe! =) Gott Nytt År önskar jag er alla!!