Fullt ös!

Kommentera
Ja här händer det som vanligt en hel del ;) hinner knappt med mig även fast jag har "semester"
Min nya häst och förhoppningsvis framtida tävlingskamarat har anlänt! Lily Cross, e: Croix De Guerre ue: Lill Sham.
Hon har varit här 1.5 vacka nu, men vi har mjukstartat, idag fick hon dock nya skor, så nu skall vi kunna ut å rida och lära känna varandra där också! Alltid lika spännande med nya bekantskaper =)
 
 
Igår var vi på dräktighetskontroll med Indra och Kiia, det blev 50%, Kiia dräktig (dygn 17) så nu får vi hålla tummarna för att det fortsätter så =) Indra har jag skjutsat tillbaka till hingsten nu ikväll, så gör vi ett nytt försök och hoppas på bättre resultat!
 
kiia & Misha fick nytt bete igår em, efter några timmar där så tog jag in Misha för en ridtur, pigg och glad och jobbade bra, men efter passet blev hon plötsligt hängig och dålig i magen.. lite förhöjd temp, hängig och vill inte äta, men i övrigt var allt ok (puls, slemhinnor mm) har haft koll på henne hela natten, men inga förändringar, så ringde veterinären idag, hon blev dock piggare innan han kom och började äta lite hö, fortf något hög temp men betydligt piggare! Han hittade inget fel på henne.. Nu har dock tempen sjunkit och hon äter och har fått humöret tillbaka, så förhoppningsvis var det bara lite magknip som inte ville ge med sig, för mycket nytt bete troligtvis.
 
Har också hunnit med hovslagarbesök, vaccineringar och pappersjobb, allt på två dagar, gäller ju att komma ikapp när vi tillbringade några dagar på Gotland förra veckan =)