Hästföretagardag och annat hästrelaterat

Kommentera
Idag har jag varit till Wången på hästföretagardagar, en mycket trevlig dag med nyttig information och intressanta föreläsningar, även mycket trevligt att träffa andra hästföretagare! och som vanligt var maten på Wångens värdshus otroligt god!
 
Jag har nu även bestämt mig och bokat hingst till vår fina russ tjej, Indra Maxx, valet föll på Clip, en hingst som blev godkänd nu i år med bra på både exteriör och körprov, han har även ett härligt psyke, så nu hoppas vi på en fin fölunge till 2017!
 
Häromveckan så fick jag papperen från Icaros hingstcertifiering, den lyder som följer:
 
Mått: Mankhöjd 153cm, Bröstomfång 182 cm, skena 19cm
 
Exteriör: Outvecklad hingst med svag könskaraktär med gott temperament. Tungt huvud, rak hals, markerad bog. Hög och huggen manke, gott djup, outvecklad bakdel. Tåvid fram, något instabil bak. God steglängd i skritt, markbunden trav med svag ryggverksamhet.
 
6766667786=65
 
som jag sagt tidigare, så var jag väll inte helt nöjd med resultatet, men outvecklad och svag könskaraktär är ju sådant som kan växa till sig, tungt huvud känns inte så bekymmersamt då han har (enligt min mening) ett vackert huvud som jag tror han kommer växa i =) traven har jag haft svårt för att få fram och även om han blivit mycket bättre på att gå fram när jag springer med honom, så har han fortfarande lite handbromsen i. Han har iaf helt ok ben och skritt samt temeperament! =) resten hoppas vi på att kunna förbättra med ett år till i bagaget! =) För mig är han iaf en kung och om han får fortsätta som hingst eller valack får framtiden utvisa =)