Dagsmejan

En kommentar
Igår var det då dags för Lily Cross att göra debut på tävlingsbanan! Hon har känts så himla fin i träningen ett bra tag nu, men jag har varit alldeles nojig inför denna tävling och bara väntat på att hon skall skada sig (tidigare har hon varje gång jag bara börjat tänka tävling, lyckats skada sig nämligen..) men denna gång kom vi iväg! Dagsmejan på Wången, alltid lika roligt att tävla på Wången! Vi var taggade och för besiktningen gick bra, hon var lite på tårna innan det drog igång, men bara att hon var taggad och nyfiken på allt, starten gick och hon kändes super fin, vi tog det lugnt och jag började tänka att idag går det nog bra iaf, då hände det, strax innan vi var tillbaka för vet grind och vila började hon helt plötsligt att halta.. höger fram.. nej, nej, nej... 
Hon är dock svullen i kotleden, så förhoppningsvis är det inte den gamla skadan som spökar, men känns som inte bra då det är samma ben..
Nu blir det vila och vet besök, så får vi ta det därifrån..
Dagens positiva då? Jo men hon kändes toppenfin enda fram till hältan, hon var taggad och verkade tycka det var super kul, men lyssnade och var lyhörd på mig och skötte sig bra på tävlings och vilområdet. Å denna gång tog vi ju oss iaf till tävlingen, bara det är ju ett framsteg 😂🙈😉
 
 
Idag har vi haft en strålande vacker vårvinterdag, så jag bjuder på ett par bilder från dagens skidtur med hundarna 🌞
 
 
1 Gunilla Kjellén:

skriven

Hoppas det kommer att bli bra. Jag höll alla tummar för er i lördags. Tråkigt att inte få fullfölja.
Gunilla

Svar: Tack!
Tina