Träff 4a

Kommentera
I helgen har Jag och Aùni varit på nordiska hund för träff nr 4 i vår utbildning.
Det har som alltid varit dagar fyllda av nya lärdomar, utveckling, kamratskap och mycket skratt =)
 
Vi har utökat vårt narkotikasök med ännu ett ämne, tränat på plattform, golvbana och rumssök. Vi har även hunnit med stadgaträning, markeringsträning, teori (Multiplexa sinnen och indirekt klassisk betingning)
 
Vi har hittat en störning som Aùni tycker är svår, tidigare har hon inte markerat någon störningsdoft, även om man sätt att hon tyckt om och intresserat sig för doften, men det har hon gjort i helgen, vad var det då hon fastnade på? jo, maskindisktabletter!! hon var dock inte ensam om det, lite otippat kan jag tycka, då hon/dom inte borde ha något intresse av den doften, men så kan det vara. Det blev dock bättre och bättre under helgen och nu när man vet om det så får vi träna mer med maskindisktabletter som störning helt enkelt :P
 
Annars så är jag extra nöjd med hennes rumssök, som jag tycker bara går från klarhet till klarhet! Hon har haft lite svårt att få grepp om vad jag velat att hon skall göra när vi började söka efter ämnet gömt i ett rum, men nu har det lossnat riktigt bra tycker jag och hon är på g! och på relativt kort tid, vi körde ju första rumssöket med narkotika på förra träffen (har kört lite med att söka leksak innan) Tycker oxå att hennes uthållighet och ork blir bättre och bättre, vilket kanske inte är så konstigt när hon får mer och mer erfarenhet :)
 
Här är lite bilder från helgen, tagna av Kim på nordiska hund
 

Här markerar Aùni i rumssök
 
 

Markeringsträning
 
 

Golvbana
 
 

Plattform
 
 

Lek och bus hins oxå med =)
 

Å här är jag mitt bland ett gäng härliga kurskamrater :)
 
Har även hunnit med en riktigt härlig sparktur idag på em, tillsammans med Isac och hundarna, hundarna drog faktiskt en hel del (har varit lite dåligt med det tidigare) och vi fick upp en väldans fart på sparken bitvis, riktigt kul! =) hoppas dom börjar förstå att det är ok att dra!
 
/T