Gott nytt år!

Kommentera
 
Så var det dax att summera 2019
 
Jag börjar med hundarna och Kenneln:
Här har vi haft lite sparlåga, men har iaf hunnit med en kull med valpar på vår fina tik Team Art Fenja. Tanken var både viltspårprov och utställning, men tyvärr blev det inte så, men varje dag berikas vi av samvaron med våra fantastiska hundar! Dom är verkligen de bästa! 🙂❤ i februari flyttade även Team Art Frode hem till oss igen, en fantastisk kille som nu i höst fått ett helt underbart fodervärdshem, tanken är att han skall ställas ut, röntgas och erbjudas till avel 😀
 
Så går vi vidare till araberna och distansen, jag sålde i sommras mitt sto Lily Cross för att kunna sattsa all tid på mitt ungsto Neirona Art, därför blev det inte någon tävling för vår del detta år, men vi satsar mot framtiden och jag tror verkligen Neirona kan bli en riktigt fin tävlings kamrat framöver!  
 
Så till travhästarna:
Här har det hänt en hel del! Mitt andra år med starthäst har bjudit på framgångar långt över förväntan, men vi börjar från början.. 
Whitsun Madonna: började året med snuva och feber, kom därefter igång bra framåt våren med bla 2 segrar och V75 start. I juli blev det dock ett brejk, då hon fick en hovböld som ställde till det rejält och hon blev borta från tävlingsbanan i tre månader, väl tillbaka gick hon som tåget och tog i november två segrar, blev månadens häst och avslutade året med en 5e plats efter en stark insatts på V75 på Bergsåker i december. 
 
Marimaräng:
Köptes i slutet av april, jag viste från början att hon skulle kräva en hel del jobb, men jag gillade både exteriör,  psyke och stam, så tänkte det kunde vara värt att testa. Under sommaren blev det en hel del rehab och uppbyggnad, men fram emot hösten kom hon så till start, vi har tagit det lugnt med henne och hon har mest fått starta för att lära sig inför framtiden, hon har dock skött sig bra och lyckades till och med vinna ett av de sista loppen för året 😀 skall bli kul att se vad hon kan göra framöver 🙂
 
Så till sist avelsverksamheten.
Tyvärr kastade Angel's sitt föl tidigt i våras, så där blev det inget föl i år, men hon mår bra och är ombetäckt inför 2020, så nu håller vi tummarna att det går bättre denna gång! Pommier fick dock ett fint hingstföl e: Tumble Dust, vårt allra första varmblodsföl, det skall bli riktigt roligt att följa den här killen framöver!
 
 Även Pommier är ombetäckt inför 2020.
 
Under 2019 blev det 20 starter (5-1-2) en seger procent på 25% och 201 300:- i inkörda pengar!
Stort tack till er alla som varit en del av detta! Allt från de kuskar som kört mina hästar till hovslagare, veterinärer och andra som på något sätt bidragit till att vi lyckats nå våra mål för året med råge!! Ni är guld värda!
Nu ser vi fram emot ett nytt år med nya utmaningar, Hej då 2019 och välkommen 2020! Och ett Gott nytt år till er alla! 😀🍾❤