Oktober

Kommentera
Det har blivit några starter för hästarna under oktober månad, Marimaräng har fått starta rätt så tätt för att få lite rutin kring tävlandet, hon har ju en tendens till att bli lite orolig när hon inte vet vad som väntas, men har med dessa täta starter tagit stora steg i rätt riktning, farten har hon, så får bara resten falla på plats, så blir det nog bra 🙂 Donna har startat 2 ggr i oktober, första starten gjorde hon ett toppen lopp och blev 3a, andra starten kämpade hon på bra, men blev tyvärr oplacerad..
 
 
Lillprinsen växer och är både riktigt snygg och otroligt trevlig, om jag får säga det själv, bjuder på nytagna kort på underverket 😉
 
Förra veckan var jag till Östersund på föreläsning med Svante Båth, mycket intressant! Efteråt tittade jag förbi hos Pia, som har mitt sto Kiia till låns för avel, hon har fått ett super fint sto föl nu i år och kommer att bli kvar där för att betäckas om till våren.
För övrigt så har kylan kommit, nu i veckan har vi haft neråt -13 och det är stenhårt i backen, inte så roligt att träna häst på, men man får iaf njuta av att se solen! Nu längtar jag efter snön, så det blir lite ljusare och mjukare.