Kul på snö

Kommentera

Så, då har jag varit ner till mormor och morfar å fått låna en hundpulka, så nu ska Skorpan (och så småningom Viggo) få dra Isac i pulka, fast hon får nog börja med att dra den tom, så att hon får träna upp sig lite försiktigt, hon har ju alldrig dragit något tidigare, jag hoppas att både Isac och Skorpan kommer att uppskatta min ide, då det skulle vara ett trevligt sätt att komma ut i skogen på nu när det är snö, med både hundar och barn, får återkomma med hur det går, först och främst måste jag åka till Hammarstrand och köpa en ny sele, den gammla blev visst söndertuggad för ett tag sedan av en viss herre..
Det känns faktiskt väldigt roligt att veta att i precis denna pulka har även min mor, Isacs mormor och hennes sysskon oxå åkt, morfar berättade hur han brukade dra dem i den när han åkte skidor, undan gick det förstås, och riktigt roligt verkade det ha varit, får nog prova den varianten också, men då måste jag fixa skidor först, vilket jag tänkt göra i flera år nu, men det har inte blivit av, åkte ganska mycket förut, det är ju riktigt roligt, bara man kommer igång.

Fick iaf. iväg min julannons tillsisst, blev riktigt nöjd med den faktiskt, så, ni som är medlem i SRRS får se den framöver och ni som inte är det, ni får bli medlem ;-)  (kanske, kanske, kommer den så småningom ut på bloggen också..)

Nä, nog för ikväll, lovar att det snart skall komma en liten rapport från stallet och hästarna oxå,
Kram på er så länge!

/T