Häst, sol å gula löv

En kommentar
Vilken härlig dag!
Hade en tur med häst och vagn inbokad, ett gäng glada förskolebarn och deras fröknar anlände på förmiddagen för en tur i det härliga höstvädret, men, för att ta det från början...
Isac väckte mig vid 7-tiden, när jag fixade velling till honom så slängde jag ett öga på temperatur å väder ute, -2,5 och klart, HÄRLIGT, konstaterade att det skulle bli en fin dag för en häst tur!
När Isac ätit sin velling så var det dax för djuren att få sin frukost, hästarna hälsar alltid med mjuka gnägningar när man kommer på morgonen, dom fick sitt morgon hö ute och jag traskade in och gav hundarna sin frukost och tände upp i pannan, sedan var de diverse morgonbestyr innan det var dax att ge sig ut i stallet, Betan, grannen, kom i samma veva (hon hade erbjudit sig att hjälpa till under dagen, vilket uppskattas enormt!)
Vi hann precis göra klar Tösa innan barnen anlände, under glada skratt, klapprande hovar, skinande sol och vackra höstfärger, gav vi oss så iväg, Tösa tuffade på efter skogsbilvägen och vi fann ett lämpligt ställe att äta lunch på, det blev till att fixa eld och dona, Isac sov vid det här laget, men vaknade snart och hade bara sååå roligt tillsammans med de andra barnen :-)
Väl hemma igen så fick alla barnen provrida lite på Tösa innan det var dax att åka.
På eftermiddagen hjälpte Bettan mig med Söta Indra, hon fick dra skaklarna några varv på ridplan och var super duktig!!
Nu har jag för en stund sedan nattat hästarna och hundarna väntar på sin mat..
Så till nästa gång: Simma lugnt! ;-)
Kram T
 
1 Linda:

skriven

Hej Tina! Vad bra att du har tagit dej i kragen och fixat en blogg! :) Synd att jag missade den härliga dagen med häst och vagn! Hade verkligen varit roligt att få varit med och träffa alla mina "gamla" barn! Hoppas allt är bra! Kram