2014

Kommentera
Sitter och tänker tillbaka på året som gått, 2014.. ett år präglat av oförutsedda händelser och ändrade planer..
Det som kommer att följa mig och som kommer att känneteckna 2014 allra starkast är tyvärr förlusten av mina två käraste, mest älskade hästar, den ena en gammal trotjänare som lärde mig att älska och förstå vilka underbara hästar araberna är! Min fina Nefretiti, min första arabhäst, somnade in detta år, 20 år gammal,  vi fick 16 härliga år tillsammans, fyllda av mycket glädje, det var med henne jag började rida western och intresset för avel startade, en underbar dam med en stor personlighet som lämnat ett enorm tomrum efter sig..
 
 
den andra var min stjärna, min kung, min kamrat Shariif Amiir, han blev bara 10år och 5 av dessa fick vi tillsammans, men vilka år! Vi var kamrater och lärde oss mycket av varandra, tillsammans kände vi oss oslagbara, vi var ett Team och det var ju bara början, vi hade ju många härliga år att se fram emot, trodde vi.. men det blir inte alltid som man tror och planerar.. och mitt i sommaren fick min kung somna in.. orättvist är känslan..


Men det har inte bara varit sorg!
I April kom en transport och av den klev en långbent, rödhårig skönhet somman inte kan annat än älska!

 
QA Kiia flyttade in på gården  <3
Vi har nu hunnit kampera ihop i ca 8 månader och jag kan säga att vi lär känna varandra mer för var dag som går och hon går från klarhet till klarhet!
Vi han faktiskt med en tävling tillsammans i sommar, Vasaritten och det blev en godkänd CR =)
Hösten har varit lite upp och ner för Kiia med hovböld, mugg och skadad tunga, men nu är vi på g igen och håller tummarna för att det får vara nog för ett tag :P
 
Två fina fölungar fick vi i år, Irco Art och Emiir Art (båda e: Shariif Amiir)

 
Irco såldes nu i höst och har fått ett nytt toppen hem, medans Emiir är kvar på gården och busar med storebror Icaros Art.
 
Och så lite hund, jag och Aúni var i sommar till Sundsvall och sprang hundlöpet, super kul! sedan var vi även på viltspårkurs. Ett par utställningar blev det också för Aúni och Dárjá och Dárjá och jag har gått draghundskurs i höst, jäklarns vad kul!

Under hösten har ytterligare två hästar (Esperance & Exciting Art) fått nya hem och vi önskar de nya ägarna till alla tre sålda hästarna lycka till med era nyförvärv!
 
Vi har också byggt lösdrift och börjat ta emot inackorderingshästar, mycket spännande! Detta har vi precis kommit igång med nu i slutet av året och det skall bli roligt att vidareutveckla framöver! 
 

Barnen har under hösten fått sin första ponny, en söt liten russ dam som är helt underbar!
 
 
och så har fina Wilmorin flyttat in, ett underbart litet fux sto som jag hoppas mycket på som avels sto, men först är planen att vi skall ut och testa distansbanorna tillsammans, just nu håller vi på att lära känna varandra, sedan jäklar! får ni passa er där ute ;)
 
 
Sedan har det förstås varit westernträningar i Bräcke, gruppen har under året växt och det är både barn och vuxna som tillkommit, riktigt roligt!! Tack alla tappra ryttare för året som varit, vi ses snart igen på nya roliga träffar!! =)
 
Året har varit som en berg och dalbana, mycket upp och ner, nu är vi ett nytt Team och vilket team sedan! det är med spänning jag blickar framåt! GOTT NYTT ÅR!!!! och välkommen 2015!